Mitoloji sevenler buraya! "Türk Mitoloji ve Destanlarında Tanrılar" çıktı!
SATIN AL

Araştırmacılar oyunlardaki lootboxları “kumara" benzetiyor

03 Nisan 2021

tarihinde Abdulkadir paylaştı
Plymouth ve Wolverhampton Üniversitelerinden bazı araştırmacılar, lootbox (ganimet kutusu) açmanın psikolojik ve yapısal olarak kumara benzediğini keşfettiler. Örneğin, birçok stüdyo, oyuncuları sınırlı bir süre için mevcut olan öğeleri satın almaya teşvik ediyor. Genellikle, oyuncunun keşfetme duygusunu tetiklemek ve keyif almasını sağlamak için renkli animasyonlar ekliyorlar. Uzmanlar bu durumu şu şekilde anlatıyor: 

"İçerik ortaya çıktıkça genellikle sürükleyici ve uzun animasyonlar içerir ve oyuncular arasında bir beklenti duygusu yaratır."

Genellikle, ilk ganimet kutuları oyunculara tamamen ücretsiz olarak sunulur, böylece oyuncu daha sonra içeride ne tür bir ödül alacağını bilerek para harcayabilir.

"P2W adı verilen sistem, oyunu kolaylaştıran silah yükseltmeleri veya daha hızlı ve daha güçlü bir karakter sağlayan öğeler sağlayabilir. Alternatif olarak, güncelleme tamamen kozmetik olabilir - yalnızca karakterlerin veya silahların görünümünü değiştirir."


Ancak, oyuncuların yalnızca %5'i ganimet kutuları için para harcıyor. Her bir kutu için ayda 70 ila 100 dolar arasında para harcıyorlar. Aynı zamanda, bilim adamları genellikle son paralarını harcadıklarını belirtiyorlar. Ayrıca istatistiklere göre, genç oyuncuların neredeyse yarısı sanal bir kumarhanelere paralarını veriyor.

Bilim adamlarına göre, oyun geliştiricilerinin insanları bağımlı haline getiren bu soruna daha fazla dikkat etmesi gerekiyor. Örneğin, içinden çıkacak öğrenin olasılığı gibi bir takım bilgiler eklemeleri öneriliyor. 

Kaynak: https://games.mail.ru/pc/news/2021-04-02/eksperty-nazvali-lutboksy-shozhimi-s-azartnymi-igrami/

Eğlence ve sohbet paylaşımları için Mavililer üyesi ol
© all rights reserved
made with by templateszoo