Mitoloji sevenler buraya! "Türk Mitoloji ve Destanlarında Tanrılar" çıktı!
SATIN AL

The Blood of Dawnwalker: Kreatif Direktör Oyuncu Özgürlüğüne Dair Vizyonunu Paylaşıyor

22 Ocak 2025

tarihinde Abdulkadir paylaştı
Rebel Wolves’un ilk büyük RPG projesi The Blood of Dawnwalker, oyuncuları Karpat Dağları’nın derinliklerinde geçen, vampirlerin ve insanların kaderini şekillendiren büyüleyici bir hikâyeye davet ediyor. Sinematik bir deneyim sunmayı hedefleyen bu karanlık fantazi oyunu, yalnızca güçlü bir anlatı değil, aynı zamanda yenilikçi mekanikleriyle de dikkat çekiyor.



Bu makale, PCGamer.com için Robert Jones’un kaleme aldığı bir yazıya dayanıyor. Robert Jones, Rebel Wolves’un yaratıcı ekibiyle bir araya gelerek oyunun yapım sürecini, tasarım felsefesini ve hikâye anlatımına yönelik yenilikçi yaklaşımlarını tartıştı. Görüşmeler, stüdyonun vizyonunu ve The Blood of Dawnwalker ile sunmayı hedeflediği oyuncu deneyimini gözler önüne seriyor. Oyunun yönetmenliğini, The Witcher 3: Wild Hunt gibi bir başyapıtın arkasındaki isim olan Konrad Tomaszkiewicz üstleniyor. Röportajda Tomaszkiewicz, CD Projekt Red’den ayrılma kararını ve yarı insan, yarı vampir bir kahramanın oyunun merkezine konumlandırılmasının ardındaki düşünceleri paylaştı.
 

“Bir yapımcı olarak her zaman yeni bir şeyler denemek ve farklı bir vizyon ortaya koymak istedim. Coen karakteri de bu vizyonun bir parçası. Yarı insan, yarı vampir yapısıyla hem hikâye hem de oynanış açısından çok güçlü bir potansiyele sahip.” -Tomaszkiewicz

Tomaszkiewicz'in bahsettiği bu yaratıcı seçim, oyuncuların yalnızca bir kahramanı değil, karmaşık bir karakterin iç çatışmalarını ve seçimlerini de keşfetmelerine olanak tanıyor. Oyunun tasarım direktörü Daniel Sadowski, yapımın dikkat çeken “zamanı kaynak olarak kullanma” mekanizmasını detaylandırdı. 

 
Oyunun temelinde bir gün ve gece döngüsü bulunuyor ve her yapılan görev ya da alınan karar, zamanın ilerlemesine neden oluyor. Ancak Coen’in yalnızca 30 günü var ve bu süre içinde ailesini kurtarıp, güçlü bir vampir klanına karşı mücadele etmesi gerekiyor.

“Zamanın bir kaynak olması, oyuncuları dikkatli kararlar almaya ve stratejik düşünmeye yönlendiriyor. Her seçim bir şeyi kazanırken bir başka şeyi kaybetmenize yol açabilir. Bu, oyun dünyasını daha dinamik ve anlamlı hale getiriyor.”-Sadowski

Kreatif direktör Mateusz Tomaszkiewicz ise oyunun “narrative sandbox” olarak adlandırılan hikâye tasarım yaklaşımını açıkladı. “Bu yaklaşım, oyuncunun seçim özgürlüğünü artırmayı hedefliyor. The Blood of Dawnwalker yalnızca bir açık dünya oyunu değil; oyuncuların hikâyeyle duygusal bağ kurmasını, seçimlerinin hikâyeyi ve dünyayı nasıl etkilediğini görmesini istiyoruz. Küçük gibi görünen bir yan görev bile ana hikâyeye ustalıkla bağlanabilir ve bu, oyuncuya daha bütüncül bir deneyim sunar.”

Hikâye, Karpat Dağları’ndaki Vale Sangora vadisinde geçiyor. Oyunun merkezi olan Svartrau şehri, etkileyici atmosferi ve detaylı tasarımıyla dikkat çekiyor. Yarı inşa halindeki görkemli katedrali, tarih ve mistisizmle harmanlanmış bir dünyayı gözler önüne seriyor. Ancak bu görsellik, sadece bir arka plan değil; oyuncuların kararları doğrudan şehir ve çevresi üzerinde etkili olacak.


Svartrau, yalnızca hikâyenin bir parçası değil, aynı zamanda oyuncunun hikâyesini şekillendiren bir aktör gibi hareket ediyor. Her sokak, her bina, Coen’in hikâyesine yeni bir boyut katmak üzere tasarlanmış. Oyuncunun hikâyedeki rolü, yalnızca görevleri tamamlamakla sınırlı değil. Yapılan her seçim, hem Coen’in hikâyesini hem de dünyanın gidişatını etkiliyor. Rebel Wolves, bu yaklaşımıyla oyunculara adeta bir masaüstü RPG oynuyormuş hissi vermeyi amaçlıyor.

Robert Jones, oyunun bu yönünün, Baldur’s Gate 3 gibi oyunların sunduğu reaktif hikâye anlatımına benzer olduğunu belirtiyor. Ancak The Blood of Dawnwalker, bu dinamik yapıyı zaman yönetimiyle birleştirerek oyunculara benzersiz bir deneyim sunmayı hedefliyor.Rebel Wolves, RPG dünyasında köklü bir geçmişe sahip bir ekipten oluşuyor. Tomaszkiewicz kardeşlerin liderliğinde şekillenen The Blood of Dawnwalker, karanlık ve olgun hikâyelerden hoşlanan oyuncular için heyecan verici bir deneyim vaat ediyor.

Robert Jones’un da belirttiği gibi, bu kadar iddialı bir yapım için çıta oldukça yüksek. Ancak stüdyonun deneyimi ve vizyonu göz önüne alındığında, The Blood of Dawnwalker RPG dünyasında kalıcı bir iz bırakabilir. Karanlık fantazi tutkunları, bu oyunu kesinlikle radarına almalı.

Eğlence ve sohbet paylaşımları için Mavililer üyesi ol
© all rights reserved
made with by templateszoo